Fekete István: Bogáncs

Valamiért nekem gyerekkoromban kimaradt Fekete Istvánnak több műve is. Persze, megvolt a Vuk és a Tüskevár, A koppányi aga testamentuma, pluszba még a Téli berek és a Hajnal Badányban. A Tüskevár azóta is örök kedvenc, évente legalább egyszer fontosnak tartom elolvasni. Az állatos könyvek azonban kiskoromban nem kötöttek le. Édesapám egyre adta őket a kezembe, de untam őket pár oldal után.

Viszont mikor Svédországba válogattam össze könyveket, igyekeztem magyar írókat válogatni, hogy ha már magyarul olvasok, olvassak rendes magyarul. Körülnéztem a polcomon, és ott figyelt Bogáncs (sajnos pulis borító, pedig Bogáncs PUMI, ezért is választottam egy másik borítót). Könnyű volt (mármint súlyra, azért ekkora távokon az is számít), és már rég el akartam olvasni. Svédországban aztán persze sokat állt a polcon, mindig találtam valami érdekesebbet, aztán hazaindulás előtt egy héttel vettem le, és fejeztem be tegnap itthon.

Csodálatos egy könyv, és szerintem gyerekként azért untam, mert gyerekfejjel ezeket a  varázslatos tájleírásokat, és finom humort nehéz értékelni. Most viszont teljesen belefeledkeztem, megszűnt a külvilág, mikor olvastam, és teljesen megnyugtatott. A történet is nagyon érdekes. A kis Bogáncs elkerül egy véletlen folytán az öreg számadótól, cirkuszba kerül, ahol hatalmas sikereket ér el, de egyik este ellopja valaki, onnan viszont megszökik, és vándorlásba kezd, ösztöne a számadó felé viszi. Útközben újabb gazdákra és barátokra tesz szert. Hűséges, okos kiskutya, mindig csak egyvalakinek engedelmeskedik, és ez sok bajtól megóvja.Sokkal különb, mint némely ember.

Igazából nem szeretnék semmiféle cselekményelemet jobban kifejteni, a lényeg a lényeg, Bogáncs a magyar Lassie. Csak sokkal cukibb 🙂

Leave a comment

Filed under magyar, szeretem

Leave a Reply

