Gárdonyi Géza: Az én falum

Szintén a molyról jött az ötlet, valaki ajánlotta, én meg felvettem a várólistámra. Különösen vonzott az alcíme, Egy tanító feljegyzései, mivel ugye jómagam is tanár vagyok. Hát ebben az egyben nem felelt meg teljesen az elvárásaimnak, mert jóval több iskolás dolgot vártam, de ettől eltekintve csodálatos volt. Ráadásul Mikszáthnak ajánlja, úgyhogy innen már csak jó lehet.

A falu életét, az emberek életét mutatja be Gárdonyi kicsi novellákon keresztül, amelyek hol kapcsolódnak egymáshoz, hol nem, de a falusi emberek persze mindig ugyanazok. És a legjobb az egészben az, hogy nem egy stílusú az egész, vannak benne szomorúak, halállal, vannak benne anekdoták, amiken jót derül az ember, falusi babonák, mindennapi élet dolgai, tragikusabb történetek, egyszóval az ember nem tudhatja, még cím alapján sem, hogy a következő novella megnevetteti vagy meghatja majd.

Nagyon szép volt, jól esett olvasni, pláne, hogy benne maradt a falusiak beszédmodora, az ő nyelvhasználatuk. Valamint meglepve konstatáltam, hogy jé, a Micó, ami minden alsó tagozatos olvasókönyvben benne van, ide tartozik.

Csak ajánlani tudom.

Leave a comment

Filed under magyar, novella

Leave a Reply

