Török Sándor: Valaki kopog

Jé, most, hogy utánaolvastam az íróbácsinak, meglepő dolgokat tapasztaltam. Hátdehiszen ő írta Csilicsala bácsit! Nem is beszélve Kököjsziről meg Bobojszáról! Hát hogy nem tudtam én erről, mikor levettem a polcról a könyvet? (szintén molyon láttam…, mint mostanában majdnem mindent).

No meg a munkahelyemtől nem messze lakott, mikor már végleg lakott valahol. Mertugyebár. Egy fecske csak úgy érhet el repülősebességet. Török Sándor, aki Erdélyből származik, és mindenfélét kipróbált, mielőtt Budapestre került, hát izé, Budapestre került. És kezdetét vette az albérletekben lakás, az olyanfélékben főképp, ahol sok-sok ember gyűlik össze az apró szobákba. 12 szobát mutat be, néhol belecsempészve a sajátját is, ahol már nem albérlő, hanem főbérlő.

Minden lakás lakói fantasztikusan érdekes, szeretnivaló emberek. Szívesen beköltöztem volna bármelyikükhöz. Ráadásul olyan szépen vannak ábrázolva, külsőleg-belsőleg, hogy átsüt a lapokon, hogy bármennyire nehéz volt is a helyzet, azért ő is mégiscsak jól érezte magát.

Az emberek történetei néha szomorúak, néha megmosolyogtatóak, néha meg egyenesen nevet tőlük az ember a buszon.

Leave a comment

Filed under magyar, novella

Leave a Reply

