Robert Merle: A sziget

Jane Austen könyvklub után alakult Merle klub is, legnagyobb örömömre, kezdésnek ezzel a könyvvel, amit eddig még nem olvastam, pedig elég sok mindenen átrágtam már magam Merlétől.

Nem is értem, hogy hogy maradt ki. Zseniális, lebilincselő, izgalmas, és a második kötetet befejeztem egy nap alatt, pedig békávé nélkül ez nagy teljesítmény.

A történet a Bounty-féle lázadáson alapul, azaz fellázadnak a hajón, majd egy lakatlan szigetre költöznek az angolok és néhány tahiti férfi, meg természetesen nők is. Szerencséjük van a szigettel, van minden, ami kell, jól be is rendezkednek, csak aztán természetesen a fehér emberek elkövetik azt a hibát, amit igen gyakran: úgy képzelik, hogy felsőbbrendűek, és épp ezért úgy is cselekednek. Természetesen a helyzet elmérgesedik, és pár ember története egy szigeten összezárva a szokásos tragédiák sorozatává válik…

Igazából az az érdekes, hogy maga a történet nem is új. Sziget, emberek, ráadásul nem is egy emberfajtából, mint mondjuk A legyek urában. Kiszámítható, miféle konfliktusok fognak alakulni, mi lesz a végkimenet. Mégis, valamiért annyira más. Talán Merle stílusa, amit mindig is lenyűgözőnek találtam, ahogy így is képes olyan történetet összeeszkábálni, hogy izgalmamban fel-fel pattanok, ha épp mást csinálok, és rohannék olvasni. A szereplők is nagyon kedvelnivalóak, főleg a tahiti asszonyok, hogy mennyire odaadóak és mennyi mindenre gondolnak.

Teljesen ott voltam én is a szigeten. Fantasztikus egy könyv.

Leave a comment

Filed under francia, kaland, szeretem

Leave a Reply

