Kazuo Ishiguro: Never Let Me Go

Bevallom férfiasan, semmit, de semmit sem tudtam erről a könyvről. Ishiguroról tudtam, hogy nekem pont nem volt kötelező, de másoknak meg de, és hogy japán és angol és ilyesmi.

Csak annyit tudtam, hogy kedvelik azok az emberek, akinél ez nekem számít. Meg olyan szép címe volt.

Nohát, én mindenre számítottam, erre pont nem.

SPOILER lehet benne, mert nem tudok anélkül írni róla.

Nos, hát ugye van ez a magániskola-jellegű dolog, ahol azért furcsaságok vannak, és nem is véletlenül: kiderül, hogy ez itt egy “klóntelep”, ahol arra nevelik a klónokat, hogy előbb-utóbb donorok legyenek normális embertársaiknak. A valódi kérdés persze az, ők mennyire normális emberek, és egyáltalán, ki lehet-e törni ebből a létből?

Szépen volt megírva, érdekes volt, a végével nem vagyok megbékélve.

Leave a comment

Filed under angol, angolul, utópia

Leave a Reply

