Leiner Laura: A Szent Johanna gimi 7.

Nem várom most meg a nyolcas részt, hogy egyszerre írjak róla. Továbbra is szeretem a sorozatot, de attól még most továbbra is dühöngeni fogok, mint azt megszokhattátok tőlem itt, itt és itt.

SPOILER tuti lesz benne, szóval előre is elnézést.

Hát utolsó év, de az osztály továbbra se igen veszi komolyan magát, mi az, hogy “idén van fizikánk?” Ami a leginkább zavar, hogy mivel a célkorosztály a könyvben szereplők korosztálya, milyen üzenetet közvetít ez? Reni továbbra is lúzer idiótának van beállítva (az is, nagyon nemszeretem karakter számomra), pedig ő az, aki tanul. A többi nem tanul, alsóbbévesekkel dolgoztat ki tételeket, tehát hogy is van ez? Mit akarunk itt pontosan elmondani? Hogy a túlélésre kell játszani? Hogy ha nem teszel semmit is szerencséd lesz? Könyörgöm, azt se nézik meg, melyik városba jelentkeznek főiskolára!

Meg ott vannak továbbra is az inkompetens tanárok. Az én óráimnak plö akkor van vége, amikor én elköszönök, nem ám hogy beszélek, közben meg a terem már üres. Azt sem tudom, hogy Reni fogalmaz-e rosszul, vagy tényleg minden tanár „diktál”, mert ha diktál, az elég szomorú. Földrajz érettségi felkészítő abból áll, hogy LEDIKTÁLJA a tételeket? Ezt még olvasni is fáj. És biztos szőrösszívű vagyok, de 2,1-ből 1 hét alatt nem lehet hármast csinálni.

Ami ténylegesen pozitívum, hogy csodás kis közösség alakult ki a gyerekek között – itt azért megjegyezném halkan, hogy naná, 12 emberrel könnyű, és nem véletlen, hogy 30-35 esetén meg már nem annyira. Ezek ott laknak egy rakáson, sokat járnak össze, és mivel ilyen kevesen vannak, minden jól is működik.

Zavar viszont, hogy az a-sok kollektív elmebetegek, alig ismerünk onnan embert, mindenki hülye, lúzer, stb. Ez nagyon nem szimpatikus.

Arnold viselkedése sem, ha már itt tartunk, és igazából nem tudom, Arnold mindig ilyen volt-e, mert szerintem nem. Jó, persze, nem tartozott a menők közé, meg lenézte őket, mint most is, de szerintem nem viselkedett ő soha így, vagy de, és elfogult vagyok?

Még irreálisnak tűnik nekem Reni naplózása, hogy ennyire szószerint, ennyire kommentálva (húzta fel a szemöldökét, stb.), nem írunk naplót, csak akkor, ha mindig ott hever előttünk nyitva, mint pl. Mia Thermopolis rendszeresen így írt 🙂

SPOILER ÉS HISZTI VÉGE.

Mondom, attól még szeretem, nagyon jó poénok vannak benne, és jólesik olvasni.

Leave a comment

Filed under ifjúsági, magyar

Leave a Reply

