Móricz Zsigmond: Árvácska

Most nézem csak, Fekete István könyve óta ez az egyetlen, ami nem került be az előző kategóriába, hogy újraolvasós, meg csíkospöttyös, amiről nem akartam írni.

Nahát, ilyen keveset is ritkán olvastam nyáron. covers_18500

Ellenben ez a könyv eleddig valahogy kimaradt nekem, nem tudom, hogy meg miért, de talán jobb is, talán nem tudtam volna úgy felfogni és megérteni, mint most, viszonylag felnőtt fejjel (teljesen felnőtt fejem úgyse lesz soha).

Állami Árvácska, ez a szeretetéhes, tündéri kicsi lány csak sodródik balra-jobbra, és szinte egy icipici jó szót se kap, vagy ha kap, akkor azt is azért, mert más miatt szenvedett, és inkább szenvedett volna tovább még két-három jó szóért.

És annak ellenére, hogy bántották, mindig is lojális volt, kedves volt, megtett mindent.

Jaj, de nehéz volt ezt olvasni, és megdöbbentő, és bántó, és annyira akartam valami örömet ennek a kicsi lánynak….

Leave a comment

Filed under klasszikus, magyar, merengős, szomorús

Leave a Reply

