Neil Gaiman: American Gods

Nem számítottam én semmire, csak Gaimanre, de azt meg is kaptam hatalmas dózisban. Elvégre több, mint 600 oldalról van szó, gaimanez a meg nem húzott verziója a könyvnek. Meglepődtem azonban, mikor azt láttam, hogy két héten át olvastam, hát de az idő mostanában úgy megy, hogy jobb is, ha nem figyelem, hogyan.

A nem számítottam semmire-dolgot úgy kell érteni, hogy fogalmam sem volt, mit fogok kapni ettől a könyvtől. És hát mit kaptam? Tömény kultúrát, minden nép mindenféle istenségét, hagyományát, szokását, egy kis amerikai idegenvezetést, akciófilmet, és hát rengeteg sok elmebeteg dolgot, mint ahogy azt megszokhattuk ugye Neiltől.

Bevallom, hasznos volt, csomó mindennek utánaolvasgattam, és csomó újat tudtam meg. Azért eléggé gratulálok az úrnak, hogy ilyen fantasztikusan összeegyeztette mindenki istenét, még a magyarok Istene is előkerült, ha csak egy mondat erejéig is (bár a “megtudhatod, milyen a magyarok Istene” összefüggés – ha erre alapozok – mostantól nem olyan ijesztő).

A történet pedig néha lassú volt, néha gyors, néha untam, néha nem értettem, mire jó ez az egész, aztán persze dehogynem, minden kiderült természetesen.

Legfőképp az, hogy Neil ismételten fantasztikus írónak bizonyult.

Leave a comment

Filed under angol, angolul, fantasy, kortárs

Leave a Reply

