Fabio Volo: Ráadásnap

covers_196201Sári barátnőm értékelését olvasva a molyon határoztam el, hogy nekem ezzel a könyvvel meg kell ismerkedni. Húztam-halasztottam, aztán egyszer csak ott ült egy könyvtári polcon, és hát az ölembe ugrott. Aztán itthon is húztam-halasztottam, nem tudom, miért, de a lejárati határidő (mily ironikus ez, ismervén a könyvet!) végül a kezembe kergette.

Épp egy határidős munka végső hajrájában olvastam, így még szürreálisabb élmény, hol a kádban, hol alvás előtt, hol két átolvasás között, hol hajnali háromkor, mikor véres gyilkosságról álmodva felriadtam, és meg kellett nyugtassam magam.

De valahogy arra emlékszem ebből az elmosódott, stresszes, esős hétvégéből, hogy ezt a könyvet a kezembe véve mindig megnyugodtam, mosolyogtam. Volt benne egy csomó gondolat, ami elgondolkodtam, amit a magamévá tettem, és talán egy-kettő olyan is, ami alapján az életet is érdemes átgondolni.

Szép volt, jó volt, nagyon köszönöm Sárinak.

És végül az idézet, ami jelen állapotomban leginkább megérintett:

Mert a helyek és városok különböznek attól függően is, hogy milyen életkorban és korszakban vagyunk. Aki örökké ugyanabban a városban lakik, ezért is kockáztatja azt, hogy soha nem változik meg.

Leave a comment

Filed under merengős, olasz, szerelmes, szeretem

Leave a Reply

