Erich Maria Remarque: A Diadalív árnyékában

Szintén várólistacsökkentés, ráadásul ilyen last minute, mert hogy ma kezdek bele a Nagy Kalandba, de ez most nem számít, a lényeg, covers_114522hogy három napom volt befejezni a könyvet, és sikerült, ma hajnali fél 6-tól kezdve 🙂

Nade. Én teljesen másra számítottam. Én azt hittem, hogy ez ilyen háború előszelés (ezt ígérte a fülszöveg), de hát nem így, hanem azt hittem, itt már csapatok meg bevonulások, meg harcok, erre nem.

Párizsban járunk, az 1930-as évek végén, főhősünk, Ravic, Németországból menekült orvos, aki illegálisan tartózkodik Franciaországban, de nem is tudja elképzelni, hogy máshol is legyen. Feketén dolgozik, műt, jó orvos.

És igazából róla, a menekültek életéről, meg a körülötte levő emberek életéről szól ez a könyv. Hogy mennyire fontos a múlt, mennyire lehet elszakadni a rémségektől, meddig terjed egy orvos hatásköre, mi etikus és mi nem.

Nem is nagyon lehet összefoglalni az egészet, apró, összefonódó szálakból álló regény ez, de az összhatás valami fantasztikus.

Leave a comment

Filed under háború, merengős, német

Leave a Reply

