Janne Teller: Minden

Svédül olvastam, úgyhogy a svéd borítóval ékesíteném a blogbejegyzésem. (A svéd cím azt jelenti: Minden, ami van). Roppallt-som-arant megörültem, mikor megláttam, hogy Teller néni (bár a Janne nekem teljesen férfinév, meg is lepődtem anno, mikor kiderült, hogy hölgyről van szó) újabb könyvvel jelentkezett. Ezt hazalátogatásomkor fedeztem fel, mikor a könyvesboltokban császkáltam, így első dolgom volt (jó, nem a legelső, de kábé) kikérni a helyi könyvtárból. Mert a Semmi akkora hatással volt rám, hogy gondoltam, ez is biztos jó lesz.

Hát nem volt. Szó se róla, borzalmas sem volt, hanem olyan semmi, pun intended. Értem én, hogy nagy, társadalmunkat foglalkoztató problémákat óhajt felhozni. Némely novellájában rá is találtam ezekre a magvas gondolatokra, néhány után meg pislogtam, mint hal a szatyorban, hogy he? And your point being…? Mert nem értettem. De az is lehet persze, hogy én vagyok az ostoba.

Ez hát a lényeg: szélsőséges gondolkodás, társadalmi problémák novellákba tömörítve. Mondjuk kíváncsi vagyok, hogy csak nekem nem, vagy esetleg másnak se…?

Leave a comment

Filed under dán, fura, ifjúsági, kortárs, svédül

Leave a Reply

