Ingmar Bergman: Fanny och Alexander

Bergmannak már olvastam ilyen filmes könyveit anno, szerettem őket. Ezt még karácsony előtt vettem ki a könyvtárból, mert tudtam, hogy van benne egy karácsonyi jelenet, és kíváncsi voltam egy kissé régebbi fajta svéd karácsonyra, mint a most megszokott donaldkacsásra. (Írnom kéne róla a másik blogban, de nincs kedvem).

Ezért hát tulajdonképpen utána sem néztem, miről is szól ez az egész.

Valóban, szép karácsonyi jelenettel indít, a színész-család karácsonya, mindenki boldog, együtt van, míg pár hónappal később a családfő elhalálozik, az anya meg hozzámegy egy egyházi főméltósághoz, akinek igen kevés köze van a keresztényi szeretethez.

Megdöbbentett, kirázott a hideg, rettenetes volt, a könnyed szórakozás helyett sötét gondolatokat kaptam. Arról, hogy mindenki mennyire máshogy fogja fel az életet, mennyire mást jelent az élet, és hogy valóban, mindenki megbűnhődik, aki rászolgált.

Leave a comment

Filed under svéd, svédül

Leave a Reply

