Heinrich Böll: Katharina Blum elveszett tisztessége

Jé, én mielőtt elolvastam, azt hittem, ez valami ledér Katharináról szól. Hellyel-közzel, mondhatnátok, de én nem mondom. covers_52629

Ez egy áldozat Katharináról szól, és engem eléggé szíven ütött, hogy már a 70-es években így viselkedett a sajtó, mint ma, hogy aki tett valamit, vagy aki híres, annak nem lehet nyugodalma, mert megtalálnak, utánad jönnek, előkerítik a családodat, hazugságokat terjesztenek, annak a nevében, hogy mivel újságírók és szebben fogalmaznak, átírnak mindent, de mindent, amit mondasz. Csúnya, kegyetlen, és minden bizonnyal igaz.

Katharina csak elmegy egy farsangi bálba a keresztanyjához, ahol megismerkedik egy férfival, aki sajnos bűnöző. Tudta-e vagy sem, nem derül ki. De meghurcolják, és szóra akarják bírni. Megjelenik körülbelül az akkori Blikkben. Ő, akit mindenki kedvel, akire sose volt panasz.

Fel lehet ezt dolgozni? És ha igen, hogy? Katharina módszere eléggé sarkos, de hát… módszer.

Leave a comment

Filed under kisregény, német

Leave a Reply

