Lars-Gunnar Andersson – Anna Lena Ringarp: Språket

Várólistacsökkentés, tizedik darab. Nem hosszú, mégis sokáig olvastam. Azt tudom, hogy nagyon régen vettem covers_194417egy Bokiában még, amikor csak átutazóban jártam Svédországban, nem itt éltem. Aztán porosodott, porosodott, és most végre elolvastam.

A címadó “Språket”, azaz A nyelv egy rádióprogram címe (volt? nem tudom), ahova az emberek beküldhettek mindenféle kérdéseket. Mi helyes, hogy ejtsük, új trend ez, milyen dialektus, szóhasználat, csupa izgalmas kérdés, egy részüket már én is feltettem magamnak. A műsor gazdáinak válaszát 1-2-3 bekezdésben olvashatjuk.

Sok újat tudtam meg. És igazuk lehet, mert többször is mondták, hogy igen, ilyen kérdést anyanyelvi svéd beszélő nem tesz fel, csak a külföldieknek tűnik fel. Talán ezért van nekem is ennyi kérdésem.

Leave a comment

Filed under ismeretterjesztő, nyelvészet, svéd, svédül

Leave a Reply

