Joanne Harris: Chocolat

covers_315106Egyszer láttam a filmet, és semmire sem emlékszem belőle, főleg, hogy én voltam a megköveznivaló anno, aki szerint Johnny Depp nem helyes 🙂

De valamiért megkívántam ezt a könyvet, talán azért, mert folyton csokit eszem munka közben itthon, vagy mert @Sister moly azt írta, neki ősz hangulatú ez a sorozat, és olyanra vágytam – nem tudom.

Aztán nem is őszi, húsvétkor játszódik, de mégis éreztem az ősziséget benne.

Vianne egy francia kisvárosba költözik lányával, Anoukkal (de fura név). A kisvárost a templom tartja egybe és működteti, Reynauld atya minden vasárnap pellengérre állít név szerint bárkit, aki nem él elég istenes életet. És akkor megjelenik ez a nő, aki nagyböjtben csokoládés finomságokkal látja el a városka lakóit – botrány!

Nincs férje, nem özvegy, de gyereke van – botrány!

Szóba áll az utazó cigányokkal – botrány!

Menedéket ad a nőnek, aki elhagyja a férjét – botrány!

És valami biztos nem teljesen átlagos vele.

Egész kedveltem olvasni, de hagyott bennem nagyon sok kérdőjelet. Kíváncsi lennék, hogy a többi részek, választ adnak-e a kérdőjelekre. Meglátjuk, megkívánom-e azokat is.

Néha untam kicsit, Reynauld atya szemszöge érdekes volt, de néha vontatott, Vianne része meg túl homályos.

Szeretem azért az ilyen kisvárosos sztorikat, ahol mindenki ismer mindenkit.

Leave a comment

Filed under angol, angolul, fura

Leave a comment